Je naše trávenie a črevá dôležité aj v tejto „chorej“ dobe ?

Trávenie bez ťažkostí je základom celkového zdravia, až 80 % imunity sa skrýva v črevách. 

Toto sa na nás „valí“ z viacerých strán. Je to ale skutočne pravda ? Ak áno, ako je možné to dosiahnuť ? 

Z vlastnej skúsenosti Vám môžem úprimne potvrdiť, že potom ako som sa začala zaujímať o svoje trávenie, tak:

  • po 25. rokoch nie som chorá ani v čase viróz,
  • ak ochoriem, priebeh je ľahký, bez potreby umelých chemických liekov z lekární,
  • nemám ochorenia a infekcie horných a dolných dýchacích ciest, vrátane kašľu,
  • mám viac energie a radosti zo života napriek tejto chorej „dobe“,
  • mám obnovené trávenie a strávim takmer všetko.

Každý z nás je jedinečný, má špecifické zdravotné ťažkosti, gény i psychiku. Neexistuje univerzálne kompletné riešenie pre každého, tak ako neexistuje zaručená diéta po ktorej každý natrvalo schudne (hoci to mnohé prípravky v dnešnej dobe sľubujú).
Existujú však zásady, ktoré pomôžu každému k zlepšeniu črevnej mikroflóry a obnove trávenia.

5 Najdôležitejších zásad pre lepšie trávenie

1. Jedzte kvalitné potraviny bez zbytočného cukru, éčiek, konzervantov a LEPKU ???

Áno, téma lepok je veľmi kontroverzná.

Je možné o nej napísať hneď niekoľko kníh. Veľmi dobre poznám pripomienky, ktoré sa neustále valia aj okolo mňa „Veď sme to kedysi všetci jedli a sme tu“. Áno, majú pravdu, z časti…

Uvediem len toľko, že pšenica a aj iné obilniny neboli v minulosti toľko chemicky ošetrované, upravované a ani „šľachtené“. Momentálne nie je možné dôveryhodne spočítať množstvo druhov modifikovanej pšenice. Výrobcovia to nemusia udávať ani na obale. Ide „len“ o pšenicu“.

 

Nemusíte byť celiatici, ani nemusíte mať intoleranciu.  Ak mávate problémy s trávením, črevami a imunitou, jeho eliminácia len a len pomôže. Pozor na potraviny, ktoré obsahujú múku a lepok tam, kde by ste ich nečakali (párky a iné mäsové výrobky, nátierky, omáčky, rôzne „pochutiny“…)

2. Dopĺňajte kvalitné probiotiká a pre-biotiká

Len malé percento ľudí má v dnešnej dobe spracovaných potravín dostatok probiotík a pre-biotík vo svojej výžive. Produkty ako napríklad acidko, aktivia… sú slabé na dlhodobé „ozdravovanie“ nášho trávenia nie dostatočné. Vhodnejšie sú domáca bryndza, žinčica, pre niektorých aj fermentovaná zelenina. Žiadaný výsledok bez väčšej námahy dokáže „urobiť“ kvalitný výživový doplnok. V dnešnej dobe je však pre „laika“ komplikované sa dobre orientovať v kvalite za ktorú sa oplatí zaplatiť.

Chcete sa vyznať v doplnkoch stravy ? Sledujte nás  v ďalších článkoch.

probiotika

3. Vyhnite sa "zápalovým" potravinám

Jedná sa o potraviny, ktoré prekysľujú naše telo, pri pravidelnej konzumácii z dlhodobého hľadiska spôsobujú zápaly v rôznych častiach a súvislostiach nášho tela. Dlhodobo spôsobujú civilizačné ochorenia.

Ešte stále sa divíte prečo ľudí s týmito ochoreniami neustále stúpa a vek takýchto ľudí klesá ? Náš organizmus je jednoducho stvorený ako zdravo fungujúci celok za predpokladu rovnováhy kyslých a zásaditých látok.

O tom, čo spôsobilo v mojom prípade prekyslenie sa dočítate v mojom príbehu

zasadite-kysle-potraviny

V súčastnosti sú bežné rôzne chutné kombinácie, ktorými si ale „komplikujeme“, zaťažujeme naše trávenie a prekysľujeme telo:

  • mäso a mliečne výrobky (rôzne mäso na smotane a iných mliečnych výrobkoch),
  • huby na smotane (alebo iných mliečnych výrobkoch, prípadne kombinácia s mäsom),
  • kombinácia ovocia a mliečnych pochutín (rôzne sladké jogurty, smotany, pudingy, zákusky, koláče, torty…)
    celková kombinácia ovocia s niečím, vo väčšom množstve (ovocie a orechy, ovocie a zelenina vo forme populárnych smothie, mäso na ovocí…)

4. Pite dostatok kvalitnej čistej vody

Človek denne priemerne vylúči 3 litre vody nielen v moči, stolici a dýchaním. Organizmus musí mať vyrovnanú „bilanciu“ a tak, aby tieto straty uhradil, musí vodu prijímať, každý deň, po celý život.

Dostatok tekutín zaisťuje nielen látkovú výmenu, ale okrem mnohých vecí aj vylučovanie škodlivých látok, ktorých v dnešnej dobe prijímame (aj keď  nevedome ). Taktiež umožňuje výkonnosť všetkých orgánov, telesných a duševných funkcií, zaisťuje normálne trávenie a zdravý vzhľad pokožky.

Pre efektívnu hydratáciu organizmu je potrebné piť menšie objemy vody v častejších intervaloch.

voda

Ideálnym zabezpečením pitného režimu je pitie filtrovanej vody, t.j. vody zbavenej chlóru a ďalších škodlivých látok z našich vodovodných kohútikov.

Minerálky z PET fľašiek sa balia pri teplotách, ktoré napomáhajú vylučovať z plastu chemikálie. Nemôžete si teraz dovoliť filter ? Začnite piť aspoň čistú, nie sladenú, umelo neochutenú vodu.

5. Jedzte v kľude a s radosťou

Ak jete rýchlo, v strese, alebo sa snažíte dobehnúť popri jedle vybavovanie správ, emailov, a ďalších povinností, tak môžete jesť akékoľvek zdravé potraviny a zdravé trávenie bude možné len veľmi ťažko. 

Ak ste uponáhľaní (čo je v dnešnej dobe úplne bežné) je vhodnejšie v rozumnej miere chvíľu hladovať a následne sa najesť v kľude a pohode.

V žalúdku a ďalších orgánoch, ktoré ovplyvňujú naše trávenie je náš „druhý mozog“, ktorý ovplyvňuje aj naše myslenie a životnú energiu.

Zaujíma Vás viac súvislostí ?
Chcete byť zdraví aj v tejto „chorej dobe“ ?
Sledujte nás ďalej a dozviete sa viac. Povedzte to aj Vašim priateľom a známym.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.