VITAMÍN D, ako užívať, kedy užívať vitamín D, koľko užívať vitamínu D, kto by mal užívať vitamín d, aký vitamín d užívať

Vitamín D

Mnohí experti, imunológovia, virológia a ďalší aj celosvetoví odborníci odporúčajú na zvýšenie imunity vitamín D.

Viete však od čoho záleží Vaša skutočná potreba vitamínu ? AKO ? KEDY ? KOĽKO ? KOMU ?

VEDELI STE, ŽE … ? ? ?

Vitamín D sa tvorí v koži, ale záleží od horčíka ČI a KOĽKO sa uvoľní do Vášho organizmu ?

Vitamín D je neodmysliteľný pre príjem vápnika z čreva a stavbu kalciových solí do našich kostí.

Zaujíma Vás viac súvislostí ?  Tak čítajte ďalej.

Svetovým odborníkom č. 1 na vitamín D je prof. Holick, celý život venoval skúmaniu vitamínu D v tele človeka. Vykonal nespočítalne veľa rôznych skúmaní, štúdií a porovnaní. Medzi mnohými bolo aj porovnanie hladiny vitamín D v krvi 2 ľudí, ktorí strávili rovnaký čas na slnku – v plavkách, ležiaci vedľa seba. U jedného z nich sa obajvila hladina 50 000 IU (medzinárodných jednotiek) a u druhého, ktorý stál vedľa len 22 000 IU. AKO A PREČO JE TO MOŽNÉ ???

Nakoniec sa zistilo, že vitamín D sa vplyvom slnka vytvorí v koži, ale dôležitým, nevyhnutným a nenahraditeľným pre uvoľňovanie do organizmu je HORČÍK (MAGNÉZIUM), V PRIEMERE MINIMÁLNE 600 mg denne !!!, ALE LEN V CHELÁTOVEJ VÄZBE, nie chemický – umelý horčík.

Existuje mnoho názorov a skúmaní, aká by mala byť hladina vitamínu D v krvi. Doktor Holick tvrdí, že normálna hladina pre zdravého človeka bez ťažkostí je 80 nanogramov na milileter krvnej plazmy. (80 mikrogramov na liter), v závislosti od kilogramov váhy.

KOĽKO VITAMÍNU D JE POTREBNÉ A KOĽKO DOKÁŽEME PRIJAŤ ZO SLNKA ?

Pán Doktor vtipne rozpráva o tom, že pokiaľ člověk chodí na nudistickú pláž bez ochranných krémov, doplní potrebnú hladinu vitamínu D za predpokladu, že zároveň prijme počas dňa v konzumácii 600 mg prírodného horčíka. Treba však zohľadniť, že prof. Holick vykonával svoje skúmania na pláži mimo Európy a teda intenzity slnka inej, ako máme my na Slovensku.

Inak presnú Vašu potrebu môžete vypočítať podľa vzorca:
Telesná Váha v kilogramoch x 150 (konštanta) = denná dávka vitamínu d v IU ( medzinárodných jednotkách).

Čiže napr. priemerný človek, ktorý váži 70 kilogramov by mal denne prijať aspoň 10 500 IU vitamínu D na zabezpečenie základných funkcií v organizme. Samozrejme odvíja sa to od celkového zdravotného stavu.  Ako základ však môžeme vychádzať z vyššie uvedeného vzorca.

Každú bunku v našom tele si môžete predstaviť jako stredoveký hrad. Hrad ma múry okolo seba, ochranné veže a brány (hlavnú, vedľajšiu). Aby bunky v tele spolu komunikovali a aby komunikovali aj s riadiacimi orgnánmi majú receptory. Tieto receptory sú akoby brány do hradu. Tam, kde sú brány (v našom tele receptory), tam je potrebné „posilnenie“ a 1. stupeň obrany proti protivníkom. Takto podobne sa dá povedať, že je pripravená obrana v bunkách nášho tela a potreba aj vitamínu D

PREČO JE VITAMÍN D TAKÝ DÔLEŽITÝ A AKO FUNGUJE ?

Podľa štatistík onkológov dlhodobá nízka hladina vitamínu D podporuje vznik rakoviny hrubého čreva.

Vitamín D môžeme zo stravy získavať napríklad konzumáciou:

Vitamín D môže byť vstrebaný do krvi iba za prítomnosti tuku, je vhodné ho kombinovať s vápnikom a plnohodnotnými bielkovinami. Doplnkovo sa odporúča užívať vitamín D v prírodnej a tekutej forme, pretože je rozpustný v tukoch.
Takýto prírodný a tekutý vitamín D nájdete napríklad tu.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *