Jahňacie (alebo iné) ragú s estragóno, bez lepku, bez laktózy,

Jahňacie ragú s estragónom

Túžite po niečom výnimočnom ?

Prinášam Vám recept na jahňacie ragú ako z domácej farmy.

Prečo jahňacie mäsko ? Patrí medzi najzdravší druh mäsa, vrátane diét a je vhodné aj pre malé deti. Obsahuje výrazne menej tuku a je plné vysoko kvalitných bielkovín, minerálnych látok, železa a zinku, podporuje imunitný systém. Mnohé výživové hodnoty má oveľa vyššie ako iné druhy mäsa.Pri výkrme oviec sa nepoužívajú hormóny na stimuláciu rastu, čo je ďalšie pozitívum.

POTREBUJEME:
♡  približne 1 kg jahňacieho alebo ovčieho mäsa,

♡  3 stredné mrky,

♡  2 menšie petržleny,

♡  3 hrste fazuľových luskov,

♡  1 veľká cibuľa,

♡  1 väčší cesnak,

♡  3 bobkové listy,

♡  červená paprika mletá (1 lyžica alebo podľa chuti),

♡  estragón (2 veľké lyžice alebo podľa chuti),

♡  1 – 1,5 dcl rastlinná smotana (alebo klasická šľahačková smotana ak nemáte ťažkosti s trávením,  mliečne výrobky ťažko trávia v kombinácii s mäsom),

Na marinádu (môžete vynechať, ale mäsko po marináde je lepšie a jemnejšie):

♡  3 väčšie cesnaky,

♡  ¾ dcl – 1 dcl panenského olivového oleja,

♡  rozmarín (1 lyžica alebo podľa chuti),

♡  soľ (1 lyžica alebo podľa chuti).

POSTUP:

♡  Marinovanie: Mäso pokrájame na kocky. Pridáme olivový olej, nadrobno nakrájaný alebo pretlačný cesnak, rozmarín a soľ. Všetko dobre spolu zmiešame, prikryjeme a uložíme do chladničky min. na noc.

♡  Na cibuli a troche oleja orestujeme mäso, pridáme nadrobno nakrájanú alebo nasekanú mrkvu , petržlen a cesnak. Krátko orestujeme a osolíme. Zalejeme vodou, podľa hustoty, ktorú chceme a dusíme.

♡  Pridáme bobkový list a trochu rozmarínu. Priebežne odporúčam ochutnať, každý má rad inak chuť korenín a bylín.

♡  V polovici alebo ku koncu varenia pridáme fazuľové lusky (podľa toho aký druh luskov máme a koľko sa potrebujú variť) a červenú papriku.

♡  Na záver pridáme smotanu a estragón.  (Používam rastlinnú smotanu kvôli ľahšiemu tráveniu) Necháme prevrieť a odstavíme.

Prajem dobrú a výnimočnú chuť.

Aké sú ďalšie výhody jahňacieho a ovčieho mäska ?

Prirodzená potrava

Jahňatá žijú na rozľahlých pastvinách, kde majú dostatok pohybu a celoročne zelenú trávu. Nedostávajú od chovateľov antibiotiká, rastové hormóny, suplementy alebo geneticky modifikované príkrmy.

Bielkoviny

Jahňacie mäso je skvelým zdrojom vysoko kvalitných bielkovín. Proteíny v organizme plnia okrem stavebných taktiež katalytické, regulačné, obranné, transportné a zásobné funkcie.

Vitamíny B

Jahňacie mäso je výborným zdrojom vitamínov skupiny B, ktoré sú základom metabolických procesov. Mäso z jahniat dokáže pokryť až 100 % odporúčaného denného príjmu vitamínu B12. Veľkým prínosom je aj obsah tiamínu (B1) pôsobiaceho priaznivo na nervový systém a proti únave.

Zinok

V jahňacom mäse sa vyskytuje zinok v ľahšie vstrebateľnej forme pre ľudské telo. Zinok má význam pre rast a hojenie. Priemerná porcia jahňacieho mäsa obsahuje až 45 % odporúčanej dennej dávky.

Železo

Taktiež železo je v ľahko vstrebateľnej forme pre naše telo. Železo v strave je dôležité pre tvorbu červených krviniek.

Meď, horčík a selén

Nízky obsah tuku

Nenasýtené mastné kyseliny

Polovicu tuku v jahňacom mäse tvoria nenasýtené mastné kyseliny (väčšinou mononenasýtené), ktoré sú prospešné pre ľudský organizmus. Okrem iného pomáhajú regulovať hladinu cholesterolu v krvi. Sú bežnou súčasťou zdravej diéty.

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *